Comunicació:
- Lectura comprensiva.
- Elements de la comunicació.
- El codi de la comunicació.
- La variació lingüística.
- Els usos formals i informals de la llengua.
- Els usos discriminatoris de la llengua.
- Les llengües romàniques.
Estudi de la Llengua:
- Els sons i les grafies, l’alfabet, els dígrafs.
- La síl·laba i els diftongs. Els determinants. La derivació.
- L’accentuació, l’accent diacrític, la composició.
- Les grafies b/v, les grafies p/p, d/t, g/c.
- L’apòstrof i la contracció. Els pronoms personals.
- El guionet.
- El verb (I), (II).
- Les preposicions i les conjuncions.
- Els Manlleus i els préstecs, barbarismes.
- Lèxic
Els i les alumnes que no hagen fet alguna de les lectures obligatòries com Els Esperits Blancs, La Fàbrica o La Mosca. Assetjament a les aules hauran de fer un treball per cada llibre amb el següent esquema:
COGNOMS: NOM: CURS: DATA: 1. Dades del llibre. 2. Informació sobre l’autor. 3. Anàlisi de l’obra: a. Argument. b. Tema. c. Personatges. i. PARLA SOBRE ELS PERSONATGES d. Espai. i. PARLA SOBRE ON ES DESENVOLUPA LA HISTÒRIA e. Temps (època-duració). f. Com s’estructura el llibre? g. Com acaba el llibre? h. Valoració i conclusió. |
Alacant, 18 juny de 2009
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada