CONCEPTES VISTS
El text expositiu i les seues característiques.
Les propietats del text: la coherència i la cohesió.
La síl•laba, les vocals obertes i els dígrafs.
Registre formal i informal.
Textos expositius: text acadèmic i text divulgatiu.
Origen i evolució del valencià.
Variació diatòpica.
Diftongs i hiats. Ús de la dièresi.
Lèxic patrimonial i cultismes.
L’enunciat, la frase i l’oració.
Tipus d’accents. Regles d’accentuació. Accent diacrític.
Sinònims, hiperònims i antònims.
El currículum i les seues característiques.
El predicat nominal i el predicat verbal.
L’apostrofació i la contracció.
La polisèmia i l’homonímia.
La poesia de la Renaixença.
El full informatiu i les seues característiques.
Els complements verbals (Atribut, CD, CI, CC, CRV, C. Predicatiu i C. Agent).
L’ús del guionet.
Els mecanismes de creació lèxica: derivació, composició, abreviatures, sigles i acrònims.
Pronoms febles.
Confusions en el consonantisme.
Les oclusives a final de mot.
Llenguatges específics. Tecnicismes.
L’argumentació:característiques i estructura.
Esse sonora i esse sorda.
Préstecs: calc i manlleu.
Gèneres d’opinió (I): article d’opinió i
carta al director.
Les grafies j i g i els dígrafs tj i tg.
La interferència lingüística: els barbarismes.
Els gèneres periodístics d’opinió (II): l’editorial i la columna.
Les oracions subordinades substantives.
La grafia x i els dígrafs ig i tx.
El dietari personal.
Les consonants laterals (l, l•l, tl, ll, tll).
Les locucions.
La sol•licitud.
La reclamació.
Oracions subordinades adverbials: temporals, locatives i modals.
Les lletres b/v.
La lletra h.
Les frases fetes.
La publicitat.
Els i les alumnes que no hagen fet alguna de les lectures obligatòries com Els dimonis de Pandora, Mecanoscrit de segon origen, Les urpes del Diable, La Mosca. Assetjament a les aules hauran de fer un treball per cada llibre amb el següent esquema:
COGNOMS: NOM: CURS: DATA:
1. Dades del llibre.
2. Informació sobre l’autor.
3. Anàlisi de l’obra:
a. Argument.
b. Tema.
c. Personatges.
i. PARLA SOBRE ELS PERSONATGES
d. Espai.
i. PARLA SOBRE ON ES DESENVOLUPA LA HISTÒRIA
e. Temps (època-duració).
f. Com s’estructura el llibre?
g. Com acaba el llibre?
h. Valoració i conclusió.
Juny de 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada